Fysiotherapie bij schouderklachten

De schouder is een zeer klachten- en blessuregevoelig gewricht. Het is het meest bewegelijke gewricht van uw lichaam. Pijn in de schouder ontstaat door een plotselinge beweging, maar ook vaak door een geleidelijke overbelasting na het langdurig herhalen van dezelfde of een verkeerde beweging. Dit kan irritatie en zelfs een ontsteking in de schouder veroorzaken.

Oorzaken van schouderklachten

Overbelasting door repeterende beweging is een veelvoorkomende oorzaak van schouderklachten. U kunt hierbij denken aan het verven van een muur of het beoefenen van een sport als tennis, squash of judo.

Een andere oorzaak kan een peesontsteking of scheur van de pees zijn. In dit geval is er een probleem met de verbinding tussen bot en spier van de schouder.

Een slijmbeursontsteking is ook een vaak geziene oorzaak. Een ontstoken slijmbeurs zorgt voor pijn en een verminderde soepele beweging van het schoudergewricht.

Een frozen shoulder of stijve schouder zorgt voor problemen met de bewegingsruimte van uw schouder. De schouder voelt pijnlijk en stijf aan en verhindert de meest eenvoudige bewegingen.

Door een plotselinge of hevige beweging kan uw schouder uit de kom raken.

schouderklachten

Behandeling van schouderklachten

Sommige schouderklachten zijn al snel verholpen met het houden van voldoende rust. Bij andere gevallen zullen we overgaan tot behandeling. Blijf niet lang doorlopen met schouderklachten. Maak direct een afspraak in onze praktijk zodat wij een diagnose kunnen stellen en u een passende behandeling of het juiste advies kunnen bieden.