Fysio Oud-Beijerland

Fysiotherapie in Oud-Beijerland

Fysiotherapie richt zich op klachten aan het bewegingsapparaat. Door u oefeningen aan te leren, gerichte bewegingsadviezen te geven en diverse manuele technieken te gebruiken, helpen de therapeuten van Fysio Oud-Beijerland u van uw bewegingsklachten af.

Wat doet een fysiotherapeut?

Als u met lichamelijke klachten in onze praktijk komt, zullen we eerst een lichamelijk onderzoek doen om vast te stellen wat de oorzaak van de klachten is. Als de fysiotherapeut in kaart heeft gebracht waar de klachten vandaan komen, stelt hij een behandelplan op. Het doel hiervan is om de bewegelijkheid te verbeteren en pijn te verminderen. Welke behandeling of combinatie het beste aansluit bij uw klachten is afhankelijk van de aard en de ernst van de klachten. We kijken daarom altijd naar elke individuele patiënt en baseren ons plan op uw klachten en mogelijkheden, om u zo snel mogelijk weer op de been te helpen!

Fysiotherapie - zodat het lichaam optimaal kan bewegen

Vooral fysiotherapie let op een goede houding en beweging van het lichaam. Het doel is om bewegingen te optimaliseren, bijvoorbeeld na een trauma als gevolg van verkeersongevallen of sportblessures, om een aangeleerde slechte houding die pijn en ongemak veroorzaakt te corrigeren of op een andere manier opgelopen beperkingen in het lichamelijk functioneren te verhelpen. Spieren worden indien nodig gerekt, versterkt en coördinatief getraind en bewegingen worden geïntegreerd in het dagelijks functioneren. Houdings- en bewegingsadviezen worden meegegeven. Het doel hierbij is dat mensen zichzelf leren helpen om fysiek zo gezond mogelijk te blijven. Andere, handmatige therapieën zorgen voor verbetering van de niet-optimale conditie van de gewrichten, het spierstelsel en hun interactie. Dit kunnen mobilisaties of manipulaties zijn, diverse massage technieken of bijvoorbeeld triggerpoint behandelingen. Veel verschillende klachten kunnen dus met behulp van fysiotherapie verminderd of genezen worden en recidief klachten voorkomen. De fysiotherapeuten van Fysio Oud-Beijerland gaan graag met u aan de slag om u weer op de been te helpen - en te houden!

FYSIO NODIG?